Entrevista alumnes Erasmus FP Imprimeix
Novetats 2017-18

pdfDescarrega l'article

Dos alumnes de l’IES Son Pacs del cicle d’Instal·lacions de telecomunicacions, ha anat a fer part de les pràctiques a la ciutat de Forlì a Itàlia dins del programa Erasmus+ III de la Conselleria d’educació.

Aquestes són les seves impressions:

Defineix amb una paraula quina va ser la primera reacció al saber que hi havia la possibilitat de demanar la beca d’Erasmus?

• Alejandro: La primera reacció que vaig tenir va ser de curiositat.

• Andrea: Emoció.

erasmusitalia1

Quines coses te preocupaven abans de partir?

• Alejandro: Les coses que més em preocupen abans d'anar-me eren: El menjar el més important, i el saber com seria conviure en una habitació amb una altra persona.

• Andrea: Em preocupava, sobretot la convivència amb els companys i dur tot el necessari per passar-hi un mes.

Creies que l’idioma seria un problema?

• Alejandro: No ja que vam fer un curs d'anglès i un altre d'italià.

• Andrea: No ho creia, en el nostre cas els idiomes s'assemblen.

Te senties preparat professionalment?

• Alejandro: Si que em sentia preparat professionalment ja que gairebé tot el que vaig fer a Itàlia ho havia fet a classe en forma de pràctiques.

• Andrea: Si

Vas tenir suport per part del professorat?

• Alejandro: Si moltíssim, van ser els que es varen encarregar de realitzar tota l'organització, a part ens van ajudar en tot el que van poder.

• Andrea: Sí, molt. El professorat ens va ajudar pràcticament amb tot.

Com va anar el viatge d’anada?

• Alejandro: El viatge d'anada va anar molt bé ja que el tutor que vàrem tenir en primer ens va acompanyar tot el viatge d'anada.

• B: Va anar molt bé.

On et vares allotjar?

• Alejandro: Em vaig allotjar en una residència anomenada Tower Campus.

• Andrea: Al Tower Campus, una residència d'estudiants.

Com era l’empresa?

• Alejandro: L'empresa era petita ja que era una autònom, amb un company.

• Andrea: Era una empresa d’un autònom, molt petita on únicament hi feia feina el cap de l'empresa.

Són semblants la normativa elèctrica i els materials?

• Alejandro: Si són semblants les normatives i els materials.

• Andrea: La normativa i els materials son pràcticament iguals.

Com era l’horari al llarg del dia?

• Alejandro: L'horari variava depenent del dia però solia ser de 8:00 a 16:00.

• Andrea: Era un horari pesat, ja que feia torn partit i l’empresa estava massa enfora de la residència per tornar-hi al descans.

Què trobares del menjar?

• Alejandro: Jo vaig trobar que el menjar és molt diferent de la d'Espanya ja que no podies sortir gairebé de la pasta i les pizzes.

• Andrea:Dins del que cap vàrem menjar bé, encara que els supermercats eren més cars que aquí.

Vas tenir temps per fer turisme?

• Alejandro: Si, cada cap de setmana visitàvem diferents llocs de Itàlia.

• Andrea: Sí, vàrem visitar alguns llocs, per exemple Venècia i Florencia.

erasmusitalia2

Com és el caràcter de la gent?

• Alejandro: La gent era molt amable i feien el possible per entendre't i ajudar-te en tot el que podien.

• Andrea:La majoria de la gent era molt amable i feien el possible per ajuda'ns.

Digués una cosa positiva i una negativa.

• Alejandro: La cosa positiva és aprendre tot el que he après i la negativa és estar tan lluny de la teva illa.

• Andrea: La negativa és la distància. Hi ha dies que no son bons i trobes a faltar moltes coses. La positiva és que he conegut gent i he fet amistats, inclús d’altres països que mai havia pensat que faria.

Repetiries l’experiència? La recomanaries?

• Alejandro: Si que la repetiria i també la recomanaria ja que aquestes coses només solen passar un cop a la vida i cal aprofitar-ho.

• Andrea:Sí la repetiria i la recoman moltíssim.

Què li diries a un company que ara fa primer?

• Alejandro: Si tens l'oportunitat de fer-ho no la desaprofitis ja que és una experiència única i cal viure-la. I el més important no tinguis por, atreveix-te.

• Andrea: Que faci el possible per anar-hi. És una experiència única i també inoblidable.

Darrera actualització de dimarts, 3 de juliol de 2018 12:10