Premi Augusto - Curtmetratge Ni nubes, ni lunas, ni telarañas Imprimeix
Audiovisuals

NI NUBES, NI LUNAS, NI TELARAÑAS OBTÉ EL PREMI AUGUSTO, COM A MILLOR CURTMETRATGE EUROPEU REALITZAT PER ALUMNES DE SECUNDÀRIA AL 20è FESTIVAL DE CINE DE ZARAGOZA

logoFCZ

ÉS UN CURTMETRATGE REALITZAT PELS ALUMNES DE L’OPTATIVA TALLER DE CINEMA DE L’IES SON PACS, SOTA LA COORDINACIÓ DE MARIA CLOQUELL I JOSÉ JUAN GUIJARRO

La casualitat no és un factor mesurable, però és fonamental. I va ser casualitat que el professor de cinema el sigui també de Llengua Castellana, i que Julia Castaño fos alumna de les dues matèries.

A l'assignatura de Llengua es va produir una petició del professor que és un clàssic dins un aula de llengua: demanar una redacció de tema lliure. El resultat va ser un deliciós text que reflexionava, en un exercici de metalingüística ple d'originalitat, sobre les dificultats per redactar quan la inspiració ens abandona.

Va ser gairebé immediat: la correcció va venir acompanyada de la proposta de realitzar l'adaptació cinematogràfica i dur-ho a la pantalla a l'assignatura de cinema. La redacció es titulava Ni núvols, ni llunes, ni teranyines.

Na Júlia, no només seria la guionista del text que sentim a la veu en off. També seria una magnífica protagonista; amb una interpretació extraordinària.

L'enorme creativitat a l’hora de desenvolupar la idea i les grans possibilitats que apareixien a l'hora de passar a imatges els ensomnis de la protagonista, van conduir a plantejar que aquesta vegada ens hauríem d'enfrontar a un nou repte: que concedíssim gran importància a la post-producció i els efectes especials. Anàvem a treballar el croma, explicar-ho, dissenyar els efectes i portar-los a la pràctica.

Per tot això, vam haver de construir un set de rodatge en el gimnàs del centre en el qual poguéssim estendre una enorme (més de 36 metres quadrats) quantitat de tela verda.

Ni lunas ni nubes 2

Òbviament, aquesta part era tan sols una labor més entre les moltes que la realització d'un curtmetratge porta amb si. Però va ser una grata sorpresa comprovar com a professor de cinema que els alumnes ja havien interioritzat (era ja la seva quarta producció) tots els processos, actuacions i estratègies. Ja coneixien l'ofici i el treball va multiplicar la seva qualitat.

Una última àrea ens quedava per implicar: Cultura Clàssica. En el guió s'esmenta a Talía i Cal·líope, dues muses. Així que sol·licitem informació, consell i participació a la professora de llatí i grec, Maria José Valle. Amb ella perfilem i preparem tot el necessari per fer reals els dos personatges posant una cura extrema en tots els detalls de vestuari i perruqueria perquè fossin fidels a la seva època. De nou, el resultat va ser extraordinari.

Ni lunas ni nubes 5

La participació dels profes va ser realment petita... reconduir tota aquella energia i aprofitar l’entusiasme dels joves.

Aula de premsa UH 16 dic 2015 A-LR

Darrera actualització de dilluns, 21 de desembre de 2015 15:14